רוצחו של החייל משה תמם הי"ד, המחבל וליד דקה מת בכלא

המחבל וליד דקה, חבר בחוליית החזית העממית לשחרור פלסטין, חוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם ב-1984, מת בכלא בישראל. דקה חלה בסרטן וביקש להשתחרר מהכלא. בקשתו נדחתה.
חטיפתו של החייל משה תמם התרחשה ב-6 באוגוסט 1984, אז יצא תמם מבסיסו לחופשה. חברי החוליה אספו אותו בצומת בית ליד, חטפו אותו ואז רצחו אותו במטע זיתים ליד ג'נין. החיפושים אחר רוצחי החייל נמשכו יותר מחודש, אך בסופו של דבר הם נתפסו ונשפטו למאסר עולם. ב-2012 החליט הנשיא דאז שמעון פרס לקצוב את עונשם.
דקה ביקש שחרור מוקדם בשנה שעברה בשל מחלתו הסופנית. וועדת השחרורים החליטה שלא לקצר את מאסרו של המחבל הנתעב וליד דקה

כזכור, דקה, שנמצא במצב בריאותי קשה, ביקש בשבועות האחרונים להשתחרר מהכלא, 39 שנים לאחר רצח החייל, אך בוועדת השחרורים הוחלט כי הרוצח לא ישוחרר.

אורטל תמם החברה בפורום בוחרים בחיים ואשר הובילה את המאבק של המשפחה הגיבה בפייסבוק שלה:

המחבל הרוצח ואליד דקה הינו היחיד שחמאס דרש באופן אישי, בשם, כחלק מעסקת שחרור חטופים. הוא הגיבור שלהם והוא חשוב להם מאוד.

האחריות שלנו כלפי החטופים ומשפחותיהם היא לא לשחרר מחבלים או גופות מחבלים עד שאחרון החטופים שב לביתו.

תשתמשו בגופתו העלובה כדי להחזיר את אחיותנו ואחינו הביתה!

פורום בוחרים בחיים נאבק במספר זירות נגד שחרורו של המחבל. לצערנו אנו נחשפים ליותר ויותר בקשות של מחבלים לשחרור מוקדם והדבר צריך להיות מטופל מהשורש.
בימים אלה יש עוד שני מחבלים שעומדים לפני וועדה להורדת שליש ואנו מצפים שגם הם לא ישוחררו ויותר לא יקצבו עונשי מאסר עולם למחבלים. ידע כל מחבל כי יסיים את חייו בכלא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *