עבר בקריאה שניה ושלישית החוק שירחיק מחבלים ממשפחות שכולות

הצעת החוק של ח"כ לימור סון הר מלך בשיתוף של הפורום בוחרים בחיים, שנועדה להסדיר את הרחקת המחבלים ממשפחות הנפגעים, אושרה בכנסת בקריאה שניה ושלישית.

עד שנתקן את השיטה כולה, חוק זה ימנע את המצבים שבהם משפחות שכולות יפגשו את הרוצח המשוחרר במוסדות חינוך, בעבודה או במסגרות נוספות.

בדברי ההסבר לחוק אמרה ח"כ לימור סון הר מלך מעל דוכן הנאומים: "מדובר בחוק חשוב מאין כמותו והוא המעט שיש ביכולתנו לעשות בכדי לתת תחושה של חיבוק, הגנה ושותפות לאותן המשפחות שנפגעו ואיבדו את יקיריהם, ולהשיב מעט מן הצדק עבור המשפחות הללו".

"התחושה האיומה של בני משפחת השכול, שיודעים שמי שנטל את חיי יקיריהם ישוב להסתובב חופשי כאחד האדם היא בלתי נתפסת, אך איומה היא יותר הידיעה כי הם עלולים לפגוש את הרוצח המתועב פנים אל פנים.
לצערנו מדינת ישראל אינה מענישה טרוריסטים כראוי ואינה גוזרת עליהם מוות כפי שראוי ומוסרי היה לעשות. ועל כן המציאות מלמדת כי מחבלים רוצחים יוצאים לחופשי, הן מכיוון שעונשם משום-מה נקצב, הן משום שהם משוחררים בעסקאות שבויים, והם חוזרים לשגרת חייהם וחיים בינינו כאן במדינת ישראל", הוסיפה.

לדבריה, "בשנה האחרונה אף היינו עדים לעידוד שהם מקבלים מבני עירם וממשפחתם משל היו גיבורי וסמלי האומה. מלבד העיוות והכתם המוסרי בשחרור מחבלים, המחיר שמשלמות משפחות הנרצחים הוא גדול. ברבים מהמקרים המשפחה נאלצת לחזור ולחוות מחדש את הטראומה והאובדן עם שחרור המחבל. במצב הזה תפקידה של המדינה לחזור ולקחת אחריות, להגן ולשמור על מצבן הנפשי של המשפחות השכולות. על המדינה לדאוג ולהטיל מגבלות שונות על המחבל הנתעב במטרה למנוע מפגש בינו לבין משפחות נפגעות הטרור, מאחר שברור כי לבן המשפחה עלול להיגרם מכך נזק נפשי של ממש – מכל מפגש, או מהחשש ממפגש עם המחבל. ללא הרחקת המחבל, נפגעי הטרור עלולים למצוא עצמם חסרי אונים, הטראומה שעברה עליהם משוחזרת מעצם החשש בגלל קרבת המחבל אליהם.ללא המגבלות שחוק זה בא להטיל, עלול המחבל אף להטריד, או להלך אימים ולפגוע בחיי הנפגעים או משפחתם".

ח"כ אתי חוה עטייה ציינה כי "מטרת החוק היא להגן על נפגעי עבירת טרור ולמנוע נזק נוסף העלול להיגרם מהיתקלות מחודשת בפעיל הטרור שפגע בהם. לא יעלה על הדעת כי אותו מורשע יחזור באין מפריע לזירת המעשה הנפשע, ומי שיצטרך להתמודד עם האתגר הנפשי והסיכון הפוטנציאלי הם אותם נפגעי עבירת טרור. הצעת החוק הזו תתקן את העוול הזה, תגביר את ההרתעה ותשמור על נפגעי עבירות הטרור ומשפחותיהם".

אנו מברכים על ההתקדמות בהצעת החוק של ח"כ לימור סון הר מלך להרחקת מחבלים שמשתחררים מנפגעי הטרור שהם פגעו בהם. זהו צעד קטן נוסף בהגבלת תנועתם של המחבלים המשתחררים לצערנו חדשות לבקרים מהמשפחות שהם פגעו בהם. הצעת החוק באה להשוות במשהו את ההגבלות שקיימות בחוק לגבי עברייני מין ושיהיו על מחבלים ומי שנפשט על עבירות טרור. זה לא הסוף אבל זו התקדמות משמעותית גם בהבנה של המחוקק שהאזרח הישראלי צריך הגנה ממחבלים לא רק לפני שאלה עושים פיגוע אלא בשל הנסיבות במדינה והשחרורים התכופים, האזרח צריך הגנה מהמחבל גם לאחר שחרורו זה המחבל מהכלא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *