עמותת "סיוע 48" של מפלגת רע"מ תפורק בגלל סיוע לטרור

בדיקת רשם העמותות בעקבות פניית פורום בוחרים בחיים מצאה שורת ממצאים חמורים ביותר נגד שתי עמותות המזוהות עם רע״מ.

עמותת ״סיוע 48״ ועמותת ״המעשים ההומניטארים״. ממידע שהגיע לכתב אבישי גרינצייג מ'כאן חדשות' עולה כי בהליכי פיקוח ממושכים עלה חשד כבד להתנהלות חמורה. מהבדיקה עולה לכאורה שהעמותות העבירו כספים או שיתפו פעולה עם ארגוני טרור, ובכלל זה עמותה טורקית של החמאס. זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיע בית המשפט כי הקפאת חשבון העמותה על ידי בנק לאומי בחשד למימון טרור היה מוצדק ויישאר על כנו 

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שערך את התחקירים נגד עמותת סיוע 48 ופנה בתלונה לרשם העמותות נמסר בתגובה לדיווח על כוונת רשם העמותות לפתוח בהליכי פירוק העמותה: סגירת עמותת "סיוע 48" בשל תמיכתה בגופי טרור היא ניצחון היסטורי לפורום בוחרים בחיים אשר חשף לראשונה את הקשרים שבין רע"מ ומנסור עבאס לארגון החמאס.

המחשבה שמפלגה אשר תומכת כספית בטרור נכנסה לפרלמנט בישראל ואף היוותה בסיס להקמת ממשלה צריכה להדאיג כל ישראלי. אנו מקווים שכעת פרקליטות המדינה, שב"כ ומשטרת ישראל ייכנסו לתמונה ויפעלו להעמדה לדין של כל גורמי העמותה.

אנו דורשים מכל מפלגה ציונית, כולל מי שהשתתפו בממשלה עם רע"מ יודיעו כי אין בכוונתם להמשיך ולקיים שת"פ לאור העובדות שנחשפו. אנו מחויבים להיאבק בעוצמה ולחשוף את האמת עד להוקעת תומכי החמאס ולמיצוי הדין עימם. לא נקבל 'הכלה' למימון טרור, ולא נקבל מפלגה תומכת טרור בכנסת ישראל.

 

נוסח מכתב הרשם:

בעקבות יוזמה ותחקיר של פורום "בוחרים בחיים" ולאחר פניות כתבים, יחידת העמותות והחל"צ ברשות התאגידים במשרד המשפטים ביצעה פיקוח בעניינן של :

  • העמותה האיסלאמית למען יתומים ונזקקים (ע"ר) מס' 580288470 (להלן – סיוע 48)
  • עמותת המעשים ההומניטארים (ע"ר) 580570950

בעקבות ממצאים שהתבררו בהליכי הפיקוח, עלה חשש להתנהלות שאיננה תקינה – בכלל זה, עולה חשש כי העמותות העבירו כספים או שיתפו פעולה עם ארגונים מחוץ לישראל שהוכרזו כארגוני טרור, חשש לשימוש בנכסים שלא לקידום מטרות העמותה ועוד. לאור האמור, הודיעה היחידה לעמותות על התראה טרם נקיטה בהליכי פירוק בעניינן, מכוח הוראת סעיף 50(ב) לחוק העמותות, תש"ם – 1980. כמו כן, החליטה רשמת העמותות לסרב את בקשות העמותות כי יוענק להן אישור ניהול תקין לשנת 2024.

לעמותות ניתנה אפשרות להגיב לממצאים המפורטים בדוח וכן להתראה שניתנה בעניינן עד ליום 6.5.24, וככל שלא יעשו כן, תפנה הרשמת לבית המשפט בבקשה למתן צו פירוק העמותות.

 

בהמשך, פנו כתבים רבים למשרד המשפטים, אשר אישר את המידע

עמית סגל, חדשות סרוגים ורבים אחרים פרסמו בהמשך כי "משרד המשפטים מאשר את הפרסום של אבישי גרינצייג: הוחל בהליכי פירוק של עמותות רע״מ בגלל שיתוף פעולה עם עמותות שהוכרזו קשורות לארגוני טרור. דרמטי. החשיפות המקוריות היו של עד כאן, פורום בוחרים בחיים ושל איילה חסון"

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *