איפה שר המשפטים?

שר המשפטים גדעון סער, טרם התייחס לממצאי תחקירנו על הקשר בין רע"מ לחמאס.
אולי השר פשוט לא סגור עד הסוף על תפקידו, שבין היתר כולל טיפול במקורות מימון הטרור.
ייתכן הוא עוד לא מכיר את התחום מספיק טוב.
אבל יכול גם להיות, כי סער מתעלם מהנושא כדי למנוע את המתיחות בקואליציה, הרי ל-רע"מ במקרה יש כל התסמינים של ארגון הטרור.
אז בואו נזכיר לשר המשפטים מה מאפיין את פעילות מימון הטרור, כפי שהוגדר באתר הרשמי של משרד המשפטים:
1. ארגון מעטפת, שאינו מבצע מעשי טרור באופן ישיר אך פועל לקידום פעילותו, יחשב כארגון טרור.
חבר רע"מ ומנכ"ל עמותת הסיוע 48, ראזי עיסא, סירב להסביר לציבור על מה בכיר חמאס ראזי חמאד מודה לו בהקלטה. אולי זה קשור לביקוריו של עיסא במשרדי חמאס ולפעילות העמותה בעזה? אולי לא. אבל שווה לבדוק את זה, מר סער, לא?

מנכ"ל העמותה ראזי עיסא ציין בראיון בשנת 2020, כי "התנועה האיסלמית בראשות שייח' חאמד אבו דעאבס ייסדה את עמותה הסיוע ב-1996 הודות לקבוצה של פעילי התנועה האיסלמית, בעקבות סגירת ועדת התמיכה האיסלמית על ידי הרשויות בישראל תחת התירוץ של מלחמה בטרור ותמיכה בחמאס".

בשנת 2016 בוצעו חילופי גברא בעמותה. ד"ר אבראהים אלעמור ונאיל עיסא, ששמשו כנשיא ומנכ"ל העמותה במשך 20 שנה מאז שנת 1996, והיו מדור המייסדים של העמותה, הוחלפו ע"י ד"ר עלי כתנאני ובשיר סעודי. בהודעת התנועה האיסלמית נכתב כי מועצת השורא מינתה את כתנאני וסעודי.

בכנס של העמותה נאמר על ידי נציג העמותה – "העמותה לסיוע עומדת בראש הפירמידה של התנועה האיסלאמית, והיא אחת מהמוסדות הטובים ביותר בה".

 

 

2. פעילות מימון טרור במסווה של פעילות צדקה במסגרת עמותות וחברות בע"מ ללא מטרת רווח.
למשל: עמותת הסיוע 48, עמותת אל-אקצה, חברות קש שהוקמו יומיים אחרי הקמת הממשלה ונרשמו על חברי רע"מ ועוד מאות גופי צדקה בבעלותה של התנועה האסלאמית.
3. קשר לאזורים בסיכון בהקשר של מימון טרור.

עמותת הסיוע 48 פועלת בעזה, בסוריה, בטורקיה ובאזורים נוספים המזוהים עם חמאס. חברי רע"מ תועדו בביקור האזורים האלו מטעם העמותה. כך למשל, עמותת הסיוע 48 מנהלת פעילות רחבה בטורקיה בשיתוף פעולה עם ארגוני עידוד טרור נוספים. נאא'ל עיסא מנהל תוכניות החוץ של העמותה, ומוניר שוואנה, מחזיק תיק מימון ותרומות של העמותה בטורקיה. השניים יוצאים למסעות בטורקיה לעיתים תכופות. לעיתים, מתלווים אליהם בכירים נוספים בעמותה.כך למשל, יצאו נציגי העמותה בנובמבר 2016 לסיבוב של חלוקת תרומות בדרום מזרח טורקיה. מתן התרומות התמקד במשפחות ממוצא פלסטינאי אשר הגיעו למדינה בתור פליטים שברחו ממלחמת האזרחים הסורית.  בתאריך 12 בנובמבר 2016 הגיעו חברי האגודה לעיר מרסין שבדרום טורקיה.

בתמונה ניתן לראות (משמאל לימין) את נאא׳ל עיסא מכפר קאסם, מנהל תוכניות החוץ של האגודה (חולצת טריקו לבנה, מזוקן), נמר אבו אללוז מדיר אל אסד, מתאם תוכניות חוץ של האגודה, ומוניר שוואנה, מסח'נין, מחזיק תיק מימון ותרומות.

 

 ב-13 בנובמבר הם הגיעו לעיר אסכנדרון לחלוקת התרומות.בתאריך 16 בנובמבר 2016 מוניר שוואנה ונאיל עיסא המשיכו בחלוקת התרומות הפעם בעיר גאזיאנטפ.

בפרויקט חלוקת התרומות, חברו נציגי עמותת סיוע 48 לעמותה איסלאמיסטית מקומית בשם "פורקאן".

מייסד עמותת "פורקאן" (Furkan derneği) ומי שעמד בראשה לאורך השנים הוא אלפארסלאן קויטול ((Alparslan Kuytul. בעמוד הבית של העמותה היא מגדירה את חזונה כך:

"מטרתנו, היא שבעולמו של אללה יהיה מה שאללה מצווה עליו. עמותת פורקאן, פועלת משנת 1994 ועד היום למען הכשרתו של דור חלוצי ובנייתה מחדש של הציוויליזציה האסלאמית,  בדרך השמיימית, עם המתודה הנבואית, למען האסלאם".

אלפארסלאן קויטול הינו דמות מוכרת באסלאם הפוליטי בטורקיה. עיקר פעילותו והאזור שבו נמצאים תלמידיו הוא דרום ודרום מזרח טורקיה, סביב ערים כמו אדנה, גאזיאנטפ או מרסין. לפי העיתון מילייט (21.02.2018) תלמידיו של קויטול הצטרפו לארגונים ג'יהאדיסטים שונים ביניהם אל קאעידה ודעא"ש.

ב-11 באוגוסט 2017 נעצר על ידי כוחות הביטחון הטורקיים, חבר דעא"ש בשם רנאט באקייב. באקייב תכנן פיגועים כנגד הכוחות האמריקאים בבסיס אינג'רליק וכנגד חברי הקהילה העלווית בטורקיה. לפי הדיווחים בתקשורת הטורקית אלייב נהג ללכת לדרשות שמתקיימות בעמותת "פורקאן" טרם נעצר.

בשל פעילות ההטפה הדתית שלו קויטול מנוע כניסה לדנמרק למשך שנתיים החל מ-20.08.2021.

כחלק מן הקרבה האידיאולוגית של עמותת "פורקאן" לאחים המוסלמים ולארגוני ג'יהאד אחרים, הארגון מציין על בסיס קבוע את יום השנה למותו של השייח' אחמד יאסין, מייסד חמאס.

 

 4. מעורבות של ישויות אשר ידוע כי הן קשורות למקרים בהם עלה חשד לביצוע פעילות מימון טרור.
לא חסרים התיעודים מביקוריהם של חברי רע"מ בעזה, בסוריה ובטורקיה.

פרט נוסף המחזק את העדות על הקשרים הענפים וההזדהות האידיאולוגית בין אנשי הפלג הדרומי של  התנועה האסלאמית למקביליהם בטורקיה, ניתן למצוא באזכרה לרגל יום השנה לפטירתו של שייח' עבדאללה נמר דרויש, מייסד התנועה האסלאמית בישראל. בתמונה שצולמה ככל הנראה במשרדו של השייח' חמאד אבו דעבאס, ראש הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, ניתן לראותו יושב ומעליו תמונה של מייסד האחים המוסלמים, חסן אל-בנא. בצד שמאל של דעבאס תלוי דגל של "ארגון הסטודנטים הטורקי לאומי"  Milli Türk Talebe Birliği – ארגון לאומני-איסלאמיסטי אנטי-מערבי ואנטישמי, אשר ארדואן ורבים מצמרת השלטון הנוכחית בטורקיה היו חברים בו בצעירותם.

על עמדותיו הקיצוניות כלפי ישראל של "ארגון הסטודנטים הטורקי לאומי" ניתן ללמוד בין השאר מציוץ שפרסם בתאריך 11 במאי 2021:

כפי שאמר המורה נג'יפ פאזיל קיסקורק "שתהרס ישראל ואראה את חורבותיה! מי שמכנה אותה מדינה ארק בפרצופו!".

 נג'יפ פאזיל קיסקורק, אשר ארדואן תיאר אותו כדמות שהשפיעה עליו יותר מכולם, היה נובליסט, משורר, מחזאי ופובליציסט אולטרה אנטישמי הנחשב למצפן של האיסלאמיסטים בטורקיה. קיסקורק היה האידיאולוג הבולט ביותר של "ארגון הסטודנטים הטורקי לאומי". (א"א).

 

איפה אתה, מר סער? איפה החקירה? היפה שב"כ? כל שקל מהתקציב שעובר דרך רע"מ, מקרב אותנו לאסון. הממשלה נרדמה ולא רואה את הסכנה שמרחפת מעל ראשינו.אך אנחנו נמשיך להילחם נגד השערורייה המביכה והמסוכנת. נמשיך להגיע לדיונים בכנסת, לעורר מודעות הציבור דרך הרשתות והתקשורת, לארגן הפגנות וכמובן שניתן את גבנו לכל איש ציבור שינסה להפיל את קואליציית הזדון אשר גוררת את המדינה לתהום.

רוצים לדעת עוד? לקריאת התחקיר לחצו כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *