הקשר בין רע"מ לחמאס – זה רק קצה הקרחון. חשיפה נוספת על עמותת הסיוע 48

עמותת סיוע 48 פועלת בטורקיה מזה מספר שנים. כספים שנאספים בישראל ובטורקיה על ידי העמותה מופנים לפרויקטים בדרום טורקיה ובצפון סוריה, לטובת פליטים סורים.

לפני כחודשיים השלימה העמותה את השלב הראשון בבניית עיר חדשה שהיא בונה יחד עם ארגון טורקי מקומי ובתיאום עם ממשלת טורקיה. העיר החדשה נמצאת בסוריה (!) סמוך לגבול עם טורקיה, ועובדי העמותה מגיעים לעיתים תכופות לטורקיה.

לפני כחודש הגיע יו"ר העמותה, עלי כתנאני וסייר באזור. סוריה מוגדרת בחוק הישראלי כמדינת אויב. כניסה של ישראלים לסוריה והעברת כספים בהיקפים עצומים לסוריה דורשת אישור של רשויות הבטחון של ישראל. האם ניתנו לכך אישורים?

בדוחות של העמותה לרשם העמותות היא לא דיווחה על הפעילות שלה בסוריה.

בכירי עמותת סיוע 48, נאא׳ל עיסא – מנהל תוכניות החוץ, ומוניר שוואנה – אחראי גיוס התרומות ומנהל סניף סחנין ערכו מסעות גיוס וחלוקת כספים בטורקיה, והפעילו פרויקטים משותפים של העמותה עם עמותה טורקית שנקראת אל פורקאן – ארגון אסלאמי קיצוני שקורא להשמדת מדינת ישראל, תומך בחמאס באופן מוצהר ומציין מידי שנה את יום השנה למותו של אחמד יאסין מייסד החמאס.

מייסד עמותת "פורקאן" ומי שעמד בראשה לאורך שנים הוא אלפארסלאן קויטול, דמות מוכרת באסלאם הפוליטי בטורקיה, ובשל קיצוניותו הדתית אפילו מדינה נייטרלית וסובלנית כמו דנמרק, אסרה לאחרונה את כניסתו אליה.

בדרשה שנשא קויטול, ב-9 בדצמבר 2017 הוא אמר: "למעשה, ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל אינה הסוגייה שאנו חייבים להגיב עלייה, למעשה ישראל אינה לגיטימית וירושלים אינה בירתה. היא בעצמה אינה לגיטימית".

בתחילת מבצע "צוק איתן" פרסם קויטול הודעת תמיכה בחמאס ובמאבקו של הארגון: "שלומות לחמאס! המשיכו במאבק!".

בדרשה שנשא אלפארסלאן קויטול בעת מבצע "שומר החומות", ב-12 במאי 2021 אמר:

"למעשה, את ישראל אין צורך אפילו לגנות, מפני שממילא אנחנו לא מכירים בישראל. ישראל עבורנו אינה קיימת, שם יש את פלסטין".

לעיר החדשה שבונה העמותה בטורקיה קוראים יפו. בשלט שהוצב בעיר לרגל חנוכת השלב הראשון של הבניה, רושמת העמותה כי היא מ*פלסטין*. כן, העמותה של רע"ם ש"רוצה להשתלב בחברה הישראלית" מציגה עצמה כגוף פלסטיני.

סיוע 48 חברה בארגון גג הנקרא "התאחדות הארגונים הלא-ממשלתיים של העולם האסלאמי" (İDSB). שהוקם על ידי האחים המוסלמים בטורקיה בתיאום עם ממשלת טורקיה, חברות בו מאות אגודות אסלאמיות מרחבי העולם.

בין האגודות האסלאמיות החברות בארגון הגג, יש מספר אגודות שהוכרזו בישראל ובארה"ב כארגוני טרור, כגון IHH  שארגן את משט ה'מרמרה' לעזה ב-2010 (זוכרים שראש הפלג הדרומי שייח' חמאד אבו דעאבס נעצר על סיפונה?), Islamic Relief Worldwide (שהעבירה כספים אסורים לעמותת אל-אקצא של הפלג הדרומי) ועוד.

ואיך מופיעה סיוע 48 ברשימת האגודות החברות בארגון הגג של האחים המוסלמים? נכון, כאגודה מפלסטין.

בתמונה ממאי 2018 נראים חמאד אבו דעבאס – ראש הפלג הדרומי, ואיברהים חיג'אזי – מנכ"ל מפלגת רע"ם וראש הלשכה המדינית של התנועה האסלאמית. מעליהם תמונה של מייסד האחים המוסלמים, חסן אל-בנא. לצידם דגל "ארגון הסטודנטים הטורקי לאומי" – ארגון לאומני-אסלאמיסטי אנטי-מערבי ואנטישמי.

על עמדותיו הקיצוניות כלפי ישראל של "ארגון הסטודנטים הטורקי לאומי" ניתן לקבל טעימה מציוץ שפרסם בתאריך 11 במאי 2021:

כפי שאמר המורה נג'יפ פאזיל קיסקורק "שתהרס ישראל ואראה את חורבותיה! מי שמכנה אותה מדינה ארק מפרצופי!".

אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה..

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *